Vi vill såklart alltid se sänkta priser på fraktsidan, men det finns en omvärld att ta hänsyn till där inflation och drivmedelspriser påverkar. För 2023 går transportörer som hanterar paket och pall samt express ut med prisökningar mellan 6-12%.
TEKOs medlemmar har möjlighet att ta del av de Branschavtal som är skapade för TEKO. Dessa är baserade på den totala volymen hos de medlemmar som använder avtalen och då det varje år tillkommer fler och fler ökar våra möjligheter att förhandla bättre och bättre avtal.
För 2023 har vi fokuserat på att förbättra förutsättningarna för export till Europa. Därför känns det extra roligt att vårt avtal med Postnord för 2023 har sänkta priser till Europa för både Parcel (B2B) samt Mypack Home, Mypack Collect och Return Drop off (B2C) med -20%, till vissa länder även mer. För Sverige sker dock en prisökning mellan 4-6% beroende på tjänst.TEKO-avtalet med DHL Express sker en sänkning till USA med 10% medan övriga marknader får en ökning för 2023 med 4%.
TEKOs medlemmar har möjlighet att ta del av de Branschavtal som är skapade för TEKO. Dessa är baserade på den totala volymen hos de medlemmar som använder avtalen och då det varje år tillkommer fler och fler ökar våra möjligheter att förhandla bättre och bättre avtal.
För 2023 har vi fokuserat på att förbättra förutsättningarna för export till Europa. Därför känns det extra roligt att vårt avtal med Postnord för 2023 har sänkta priser till Europa för både Parcel (B2B) samt Mypack Home, Mypack Collect och Return Drop off (B2C) med -20%, till vissa länder även mer. För Sverige sker dock en prisökning mellan 4-6% beroende på tjänst.TEKO-avtalet med DHL Express sker en sänkning till USA med 10% medan övriga marknader får en ökning för 2023 med 4%.
Vill ni veta mer om de avtal som finns för er, hör av er till oss så berättar vi mer och hjälper er med benchmarks utifrån era behov.